למיתוג יש מגוון רחב של דרכים על מנת להגיע ללקוחות שונות ולמכור להם את המוצרים של החברה
אך בעיקר חשוב לציין כי חברות רפואה בניגוד לחברות אחרות מדובר בחיים ומוות ולכן חשוב מאד ליצור אמינות ויכולות שונות על מנת שהן יוכלו למכור את התוצרים שלהן באפשרויות שונות. ולכן למיתוג גרפי עיצוב של חברות רפואה ישנה חשיבות רבה ויש לבחור מעצב גרפי מקצועי שיציג תיק עבודות UX לשם כך.
שיווק כחלק מזהות המותג בנושא של חברות רפואה:
חברות רפואה במיוחד כאלו שהמטרה העיקרית שלהן היא לשווק מוצרים שונים כמו חברות תרופות.
יש ליצור "מיתוג מוצר" שפונה אל הרגש ומייצר אמינות ואיכות של חברת התרופות. ניתן ליצור סיפור כמו בכל שיווק עיצוב שלט לעסק או עיצוב תפריטים למסעדות על חברת התרופות עד כמה התרופות מיוצרות מחומרים טבעיים ועד כמה הם יכולים לעזור היטב במיוחד בנושא של חברות תרופות שיש בהם צורך לדבר על הרגש.
קשר טוב ויצרת אימון התחלתי גורמת לכך שירכשו שוב את המוצרים:
יצירת אימון חשובה בכל עסק אך היא בחברות רפואה היא חשובה ביותר משום שמדובר בחיים או מוות במקרים שונים
לכן חשוב מאד ליצור את הקשר של האימון והבטיחות של הלקוחות..
יצירה של אימון התחלתי תוכל לתרום לחברה בהמשך כאשר היא תשיק מגוון רחב של מוצרים אחרים ויהיה קהל רב שמכיר אותה ויאמין במוצרים שהיא מוכרת.
מיתוג של חברות רפואה:
כאשר מעצבים לחברות רפואה שונות שעוסקות במגוון רחב של נושאים: כמו פיתוח תרופות ביולוגיות יצירה של מכשירים ובדיקות שונות יש צורך להבין כי על עיצוב כזה לכלול מספר פריטים חשובים:
קהל היעד:
כאשר מדברים על חברות רפואה כוללים לא רק יצרני תרופות אלא בעיקר הם כוללים גם חברות שמפתחות תרופות שונות או תהליכים שונים העוזרים לעולם הרפואה. ולכן יש צורך להכיר את קהל היעד כאשר מדובר על חברות רפואה ישנם שני סוגים של קהל: קהל של לקוחות וקהל של משקיעים כאשר מדובר על יצרני תרופות מדובר בעיקר על קהל של לקוחות שונים בדגש על הורים לילדים, הגיל השלישי ועוד מגוון רחב של קבוצות נוספות
לכן חשוב מאד לזכור היטב את קהל היעד שעליו מדבר המיתוג ולפעול בעזרת אמצעים שונים כמו עיצוב חוברת או יצירת פלייר לפנות אל קהל זה.
העברת מסרים:
כאשר מסתכלים על חברת תרופות מדברים על מגוון רחב של מסרים שהיא צריכה להעביר ללקוחות שלה כמו למשל: אימון , יוקרה גיוון, חיזוי וניבוי תהליכים חברה מקצועית ומנוסה את כל המסרים הללו ניתן ליצור בעיצוב לוגו .
איך מעצבים לוגו לחברות רפואה :
סגנון העיצוב - סגנון העיצוב צריך להיות פשוט ונקי במיוחד לא עיצוב שמשדר יוקרה ולא עיצוב בולט מידי .
עיצוב פשוט שיסביר ללקוח על הנושאים והתרופות שבהם עוסקת החברה.
עיצוב סמלילי - יש צורך לבחור סמל ייחודי לעולם הרפואה ועדיף לבחור במיוחד סמליל שהוא פשוט מאד בצורות עגולות או מרובעות .
הסיבה דווקא לצורות אלו כי הן צורות שהמוח יכול לזכור ועל מנת ליצור מיתוג איכותי חשוב שהוא יהיה זכיר ופשוט.
צבעים: חשוב מאד לבחור בצבעים שמשדרים על בריאות אופטימיות יצירתיות מצד שנני חשוב מאד לשדר גם מקצועיות רבה ואימון שני הצבעים שמסמלים תכונות אלו ויכולים לשדר את התכונות הללו ללקוחות רבים.
הצבעים הללו הוא צבע כתום וצבע כחול כאשר מדובר על כל גווני הכחול ועל כל גווני הכתום.
עיצוב אריזות למוצרי רפואה :
נושא חשוב מאד שחשוב להתייחס אליה הוא עיצוב אריזות למוצרי רפואה אריזות למוצרי רפואה צריכות להכיל את האלמנטים הבאים:
שמירה על המוצרים:
מכיוון שמדובר על מוצרים איכותיים וגם חשובים חשוב מאד ליצור את האריזות מחומרים שישמרו על התכולה היקרה של התרופות.
ולכן החומרים צריכות להיות חזקים במיוחד והאריזה גם צריכה להיות כזו שקל מאד לפתוח ולסגור ורצוי רב פעמית.
גודל וצורה מתאימים:
האריזה צריכה להתאים בגודלה במיוחד לתרופה ולכן זוהי אריזה שצריכה להתאים אישית לתרופה. חשוב לבחור צורה שהיא קלאסית שתכיל את התרופה בצורה בטוחה.
צבעים:
חשוב מאד לבחור את הצבעים של האריזה מעניינים ויפים ובעיקר מושכים תשומת לב.
חשוב להבין כי מוצרים של חברות תרופות מעבר לסיסמאות שונות בעזרת אסטרטגית מיתוג על יכולות החברה שכאשר מדובר על מוצר התחלתי עוד לא נבדקו.
על מנת לבדל את המוצרים מחברות אחרות ושונות מומלץ מאד ליצור אריזות שהן מעניינות צבעוניות רצוי עם ציור שמזהה את שם המותג או איור.
אריזת מוצרי רפואה שהיא מעוצבת וצבעונית מפתה את הלקוח לרכוש אצת המוצר הזה לעומת חברות אחרות.
כיתוב על האריזה:
עוד נושא חשוב שיש להתייחס אליו על כיתוב של מוצרי רפואה כמו שם יצרן, רכיבים שהתרופה מכילה, רישיון משרד הבריאות ויצירת קשר עם הלקוח.
ניתן גם להוסיף סיפור מעניין ומרתק אודות התרופה או ליצור עיצוב ייחודי ומיוחד עבור אריזת התרופה.
ניתן לבחור דמות של שה חמוד לתרופה של ילדים או כל חיה אחרת שמדברת אל ילדים שהורים יכולים להזדהות איתה.
לסיכום: כאשר ניגשים לעיצוב של חברות רפואה זוהי משימה מעניינת ומרתקת מצד אחד יש צורך כמו בכל עיצוב לאבחן היטב את קהל היעד שהם לקוחות פרטיים ומשקיעים שונים
חשוב שהעיצוב יהיה איכותי ועם אימון מקצועיות ואיכות.
חשוב מאד להבין שניתן לבחור צבעים סגנון עיצוב וכן חשוב מאד לבחור עיצוב ייחודי.
אומן, צייר ומעצב גרפי. למד אומנות ב"אבני", ותואר בעיצוב תקשורת חזותית באקדמית-חולון. חי עיצוב , נושם עיצוב, ישן וקם לעיצוב. דרך חיים. כיום בעליו של סטודיו קרנף - סטודיו לעיצוב גרפי וכל המשתמע מכך www.karnafstudio.com